۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

شكاروماهيگيري


بيايد طبيعت رو بهتر بشناسيم و احترام گذاشتن به اون را ياد بگيريم تا بتوانيم اين امانت را بهتر نگاه داريم فرزندانمان را با ان اشنا كنيم وبه انان بياموزيم نسبت به ان بي تفاوت نباشند تا انان نيز امانتدار خوبي باشند......دراين مدت چند سالي كه طبيعت گردي ميكنم وماهيگيري و شكار جزئي از زندگي من شده همانقدر كه از طبيعت لذت بردم ناراحت هم شدم.بخاطر شرايط خانواده وعلاقه به حيوانات از كودكي با انها مانوس بودم ازقرقي و كلاغ و سارو مرغ وخروس وغازواردك و گنجشك گرفته تا گربه و انواع سگ وماهي هاي اكواريومي حتي خارپشت و لاك پشت و...نگه داشتم ولي چيزي كه منو ازار ميده محيط زيست الانه...وقتي پاي صحبت شكار چيان قديمي شهرمون مينشينم وقتي به عكس هاي قديمي وبلاگهاي دوستانم نگاه ميكنم باخودم ميگم از اين طبيعت مردان قديم چي به من رسيده ...من چي تحويل خواهم داد ؟؟؟؟وقتي به كوه ميرم همه جا پر شده از انواع نايلونهاي پاره پوره بد رنگ زشت ..پفك اب معدني نوشابه خانواده ظروف يك بار مصرف و.... وقتي به اب رودخونه ها خيره ميشي كلكسيوني از انواع اين اشغال هارو تو كف اون ميبيني يا اطراف درياچه ها بصورت موزه اي از اين مواد زائد دراومده ..گاهي شدت الودگي اب رودخونه ها و درياچه ها بقدري بالاست كه ادم رغبت نميكنه ماهيهايي رو كه گرفته بخوره من كه خيلي وقته تمام ماهي هارو كه ميگيرم دوباره ازاد ميكنم كودهاوسم هاي كشاورزي هم كه قوربونش برم....نسل خيلي از جانداران پرنده و خزنده و... ازبين برده تواطراف شهر جاهايي كه زماني پر بود از خرگوش و كبوتر هاي وحشي ديگه هيچي نيست گاهي يه روباه تكيده ولاغر با نگاه سرزنش بار كه با عث خجالت هستتش ديده ميشه ...امسال اولين شب شكار وقتي يه گرگ ديدم از خوشحالي نزديك بود گريه كنم به برادرخانومم گفتم خوب نگاه كن شايد ديگه هيچ وقت نتوني يه گرگ ازاد ببيني ...ازالان كه دخترمو بغل ميكنم بهش ميگم سعي كنه طبيعت رومثل خونه خودش بدونه ياد بگيره اونو پاكيزه نگه داره وبه اون وهمه موجودات موجود دراون احترام بذاره ودوستشون داشته باشه. اميدوارم همه ما پدران خوبي برا فرزندانمان باشيم. . . .

۲۰ نظر:

رامین عسگری گفت...

با سلام شما می توانید برای خرید کمان و سایر اطلاعات با آقای حسن بهدری تماس بگیرید و یا اگر مایل هستید شماره خودتون رو به ما بدید تا با شما تماس بگیریم.
شماره آقای بهدری 09141241300

محمد گفت...

سلام آقا بابک
خیلی ممنون از مطلب قشنگ شما
به امید روزی که همه مردم در نگهداری محیط زیست کوشا باشند
با آرزوی موفقیت و پیروزی برای شما

محمد گفت...

سلام آقا بابک
خیلی ممنون از مطلب قشنگ شما
به امید روزی که همه مردم در نگهداری محیط زیست کوشا باشند
با آرزوی موفقیت و پیروزی برای شما

amir گفت...

سلام بابک خان
وقتی دختر ناز شما بزرگ بشه مطمئنا به خاطرداشتن چنینی پدری که حافظ محیطزیسته افتخار میکنه

majid گفت...

سلام بابك جان
از قديم گفتن دل به دل راه داره ، چند روز پيش مي خواستم بگم بابك جان عكس جديد دختر گلت را بزار ببينيم . امروز وقتي به وبلاگ شما سر زدم از اين موضوع بسيار خوشحال شدم . خدا براتون ببخشه و نگهداره.
باور كن يكي از دغدغه هاي اصليم موضوع جواب گويي به بچه ها و نسل آينده است. چگونه مي توانيم اين حق رو از آنها بگيريم و همه را از ديدن و استفاده از مواهب طبيعت محروم كنيم.
واي بر ما

jash گفت...

با سلام
ماشاالله. دختر خانم کل تون بزرگ شده.
خدا نگه دار شما باشه.

http://www.shekarbijar.blogfa.com/ گفت...

سلام
باید فرهنگ استفاده درست از طبیعت را بیاموزیم و به نسل های آینده انتقال دهیم

pouriya گفت...

salam doste man
site shoma link shod
movafagh bashid

گدار دایی گفت...

سلام دوست عزیز
حرفای خوبی نوشتی.ممنون که به ما سر میزنی.
موفق باشی

محمد گفت...

آقا بابک سلام
ممنونم از نظر لطف شما
واز خاطره زیبای شما
من آپم لطفا افتخار بدید
با آرزوی موفقیت و پیروزی برای شما

amir گفت...

سلام بابک خان احوال شما شعری درباره ی ساوالان به شما فرزند طبیعت ساولان تقدیم میکنم :

هر زامانکی باخیرام باشینا قاروار گورورم
اوغلو اولموش آنا تک گوز لری آغلار گورورم
هر طرفدن چکیلیپ سینه وَ داغلار گورورم
آی آلان اوستونو غم چیسگینی هر یانی دومان
آی یاغان باشینا غملر اودی یاسلی ساوالان

شارک گفت...

سلام دوست جدید آماده هستم برای تبادل لینک.
وبلاگتون عالیه ، حرف نداره!!!
به منم سر بزن قابل دونستی با نام شارک لینک کن و خبر بده دوست داری با چه اسمی لینک بشی!!!!
http://sharkshop.persianblog.ir/

شارک گفت...

سلام دوست جدید آماده هستم برای تبادل لینک.
وبلاگتون عالیه ، حرف نداره!!!
به منم سر بزن قابل دونستی با نام شارک لینک کن و خبر بده دوست داری با چه اسمی لینک بشی!!!!
http://sharkshop.persianblog.ir/

امان صیادی گفت...

سلام بابک خان
دختر نازت چطوره
کم پیدایی به ما سر نمیزنی راستش بنده همیشه از وب شما دیدن می کنم اما به خاطر اینکه درج نظر یه مقدار طولانیست و ما هم وقت کمی داریم از درج نظر خودداری میکنم

شاد و موفق باشی

jash گفت...

http://www.joost.com/139000v/t/Versus-Hunting-and-Fishing

ناشناس گفت...

یاشاسین بابک جان

وبلاگ زیبا و پر محتوایی دارید. من در کانادا در مورد سلاح و تیراندازی و شکار و قوانین مربوطه می نویسم. افتخار می دهید اگر بازدید بفرمایید

http://royalgunnery.blogspot.com

پیروز باشید
شمخال

محمد گفت...

سلام بر استاد بزرگ آقا بابک
با آرزوی موفقیت و پیروزی برای شما

amir گفت...

سلام بابک خان نیستی
آرزوی سلامتی و موفقیت در همه ی عرصه های زندگی را برای شما دارم . به خصوص برای دختر خانوم کوچولوی شما .

parvaneye abi گفت...

سلام آقاي جباري، من هميشه فكر مي كردم كه يك شكارچي در مورد طبيعت چطور فكر مي كنه امروز به طور اتفاقي نوشته شما را ديدم ، يك سوال داشتم چه طور ميشه كه كسي به طبيعت احترام بگذاره و به حيوانات علاقه داشته باشه ولي بتونه آنها را شكار كنه؟

بهزاد گفت...

سلام بابک عزیز
من بهزاد هستم و به همراه دو نفر از دوستانم قصد داریم تا گزارشی از برنامه های ماهیگیری خودمون و بعضی دوستان که به اصول ماهیگیری ورزشی پایبند هستند رو در وبلاگمون ارائه کنیم
منتظر حضورتون هستیم
در ضمن من اصالتا اهل خلخال هستم والبته سالهاست که ساکن تهران هستم